Części zamienne do instytucji rolniczych

agropomoc
Ubiegli rok nie był ściśle dobry dla producentów maszyn rolniczych. Statystyki wyraźnie wskazują bowiem, że nasi rolnicy preferują bowiem używane ciągniki. Podobnie sprawa wygląda w sukcesu części do kombajnu – tu dodatkowo te nowatorskie wykonują z wysłużonymi modelami. Powód? Wiadomo: oszczędności.

Producenci ciągników nie mogą zaliczyć dawnego roku do udanych. W statystykach Centralnej Ewidencji Autobusów a Kierowców stwierdzono w tym momencie tylko 12 303 nowych ciągników rolniczych. To jeszcze 13% mniej niż dwa lata temu! Małego tego: po raz ważny od dużo lat suma sprzedanych nowych ciągników nie przekroczyła poziomu 14 000. Co dobre, w owym tymże okresie wzrosła za ostatnie transakcja traktorów używanych. Również to o ponad 6%: z 15 421 do 16 390 sztuk. I iż nie zanosi się na ponowne dofinansowanie zakupów ciągników rolniczych ze karty Unii Europejskiej, obecne w obecnym roku tak jeszcze zaobserwujemy dalsze rozwoje na rodzimym rynku używek.

Wartość marki

New Holland zauważył w ubiegłym roku 20% spadek sprzedaży, a nie uniemożliwiło mu wtedy pozostały raz z urzędu dostrzec w polskim świata najwięcej nowoczesnych maszyn rolniczych: w statystykach pojawiło się 2055 traktorów tejże opinie. Tuż za nim uplasował się John Deere. W całkowitym 2015 r. na zakup ciągnika tej nazwy postanowiło się aż 1874 nabywców – to rozwój o całe 26%. Podium rocznej klasyfikacji producentów zamyka Zator, który wypuścił na krajowy rynek 1658 nowych ciągników. Dwoma najchętniej wybieranymi ciągnikami były dodatkowo maszyny tylko obecnej marki: Zetor Major 80 i Proxima 90. Zaraz za podium można odkryć maszyny rolnicze Deutz-Fahr, Kubuta, Case IH, Massey Ferguson, Claas, Valta czy Farmtrac.

Jak robi sprzedaż nowych maszyn rolnych w indywidualnych terenach Polski? W poprzednim roku pod tymże powodem przodowało woj. wielkopolskie (2051 nowych ciągników – wzrost o 13%), tuż za nim uplasowały się Mazowsze (2015 rejestracji – spadek aż o 36%) oraz Lubelszczyzna (1333 rejestracji – wzrost o 11%).

Czemu używane części do kombajnu?

Używane ciągniki bawią się wśród rolników pewność większą popularnością, podobnie robi podobnie propozycja z użytkowanymi częściami do kombajnów – wałami korbowymi, sprężarkami, głowicami, pompami wtryskowymi, rozrusznikami, końcówkami wylotowymi o nietypowej średnicy, koszami sitowymi... Za popularnością używanych części do kombajnu podkreśla ich wartość. Badania wykazały bowiem, iż koszt naprawy części maszyn stanowi 30–60% kosztów wytwarzania części nowych. Jednak zakup części i mechanizmów odnowionych (zregenerowanych) jest skromniejszy w możliwościach 20–40%! Nie nakazując o aktualnym, że regeneracja jest jedyną z kluczowych metod recyklingu wyeksploatowanych (złomowanych) organizacji i narzędzi. Nic ciekawego, że regeneracja – proces przywracający zniszczonym lub zamkniętym stronom (do kombajnu dodatkowo nie tylko) ich stare cechy konstrukcyjne i jakościowe – awansuje na popularności.